איך מנקים רשת נגד יתושים ?

אם הגעתם למאמר זה סימן שיש ברשותכם כבר רשתות נגד יתושים וכעת אתם מתעניינים איך לנקות רשת יתושים.

זה לא משהו חדש שרשת נגד יתושים צוברת אבק ויש לקחת בחשבון עבודת ניקיון שלה מדי תקופה.

נסביר כעת מה הדרך הנכונה לנקות רשת נגד יתושים, איך לשמור עליה, מתי לא מומלץ לנקות בכלל ואילו רשתות מומלצות.

הדרך לנקות את הרשת

הדרך הנכונה לנקות רשת נגד יתושים היא בארבעה שלבים,

שלב ראשון להוציא את הרשת מהחלון, יש לשים לב ששלב זה דורש מיומנות בהוצאה ובהחזרה, שכן החזרה לא נכונה יכולה להביא למצב שהרשת נופלת למטה. לכן מי שאינו בטוח שיכול להחזיר את הרשת בצורה הנכונה מומלץ לעשות זאת כאשר הרשת עומדת בעינה.

בשלב השני, ניקיון יבש באמצעות מטלית יבשה או נייר שמטרתו להוריד את כמות האבק המקסימלית מהרשת.

בשלב השלישי, ניקיון יסודי יותר, באמצעות סבון מים וסמרטוט או מברשת מותאמת. יש לשים לב שבזמן הניקיון לא מפעילים לחץ חזק על הרשת וגורמים לגומי להתנתק ממקומו.

בשלב הרביעי, ייבוש הרשת. נכון ניתן גם לייבש באמצעות פן אולם יש לעשות זאת בעדינות וממרחק סביר. הדרך המומלצת היא במידת באפשר באמצעות מגבת או תחת קרני השמש.

בכדי לשמור על ניקיון הרשת והמראה שלה לאורך השנים מומלץ לנקות אחת לתקופה, תלוי בכמות האבק באזור המגורים. במקרים בהם יש חלונות שלא כל כך בשימוש ניתן לסגור את התריס (במידה והתריס מאחורי הרשת) ואז הרשת לא צוברת אבק.

מתי לא מומלץ לנקות ?

לעיתים יש מצבים שהרשת מאוד מטונפת, יכול לקרות בעיקר בחלונות מטבח מעל הגז, כאשר הרשת סופגת את כל הריח ושמן הבישולים נדבק אליה.

במצב כזה כבר עדיף להחליף את הרשת לגמרי. במצב שבו מחליפים את הרשת קיימות רשתות מומלצות שצוברות פחות אבק, אלו הן הרשתות הסופר שקופות. בעיקר רשת גרמנית אולטרה וגרמנית טרנספטק.

מצב נוסף שבו לא מומלץ לנקות היא בחלונות שהגישה בהן היא לא טובה, ויש מצב שיווצר נזק לרשת.

רשת ויטרינה ללא פס הפרדה
רשת הזזה על מסילה
רשתות נגד יתושים